Jag

Vem är jag då? 

Jag är uppväxt 2km från där jag bor nu i Västerensta. Jag fick min första foder häst när jag var 12år. Min första egna när jag var 13år.  Sedan dess har jag haft lite mer än 10 olika hästar. Allt från shettisar till halvblod. Har alltid skött mina hästar själv, jag och grann tjejen. 

Sedan började jag gymnasiet på jällaskolan med inriktning häst. Det var 3underbara år. Lärde mig massor om hästar och utvecklades jätte mycket i min ridning. Under den perioden så praktiserade jag 4veckor på agersta Islands hästar och ledde turidning. Sista året på gymnasiet åkte jag och en kompis på praktik till ett stall i Spanien. De hade försäljning och turridning. En riktigt spännande upplevelse. Jag är diplomerad hästar skötare och har steg ett i ungdomsledare utbildning. Jag har även tapp sko kompetens. 
Efter gymnasiet jobbade jag i Norge 1 månad på ett stort inackorderingstall och ridskola. Där fanns 70 hästar. När jag kom hem därifrån började jag en karriär som hästförsäljare. Det var väldigt roligt. Dock var de inte så lång varit då jag själv inte ägade ett stall och därför inte hade tillgång till fler boxar. Sedan dess har jag försörjt mig som städare och gått ett eftergymnasial 2årig utbildning i Hudiksvall. Socialpedagogiskt behandlings arbete.  De riktar sig mot missbruk och behandling. Jag har bott i 3 olika lägenheter runtom Tierp. 2010 träffade jag min nuvarande sambo och vi köpte denna gård tillsammans hösten 2011 med drömmen att driva ett inackorderings företag. Nu har jag 2barn och är 30år. 

Nu är min mamma ledighet slut och jag står vid ett vägskäl i livet! Jag letar egen häst och hyres gäster till stallet för att kunna fortsätta min dröm! 









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Stallmsh.blogg.se

Denna blogg handlar om våran gård. Vi köpte denna gård hösten 2011 och det har ända sen dess varit full fart med renovering då det inte ens gick att duscha när vi flyttade in. Gården är gammal, huset är byggt 1910 och allt är nästan i original skick. Gården ligger ca 15 min från Tierp, 10min från Söderfors. På denna sida kan du läsa om vad som händer under dagarna och information om uthyrning av stallplatser.

RSS 2.0